Zabezpieczenie medyczne imprez masowych
Zabezpieczenie medyczne imprez masowych zostało określone w aktach prawnych:
– Dz.U. 2009 nr 62 poz. 504 – Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych, Pobierz plik PDF
– Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących zabezpieczenia pod względem medycznym imprezy masowej.Pobierz plik PDF
MEDISAVER – Procedura organizacji zabezpieczenia medycznego imprezy masowej.
- Każdy z organizatorów imprezy masowej występuje z zapytaniem do Kierownika Stacji Państwowego Ratownictwa Medycznego
(PRM) odpowiedniego dla danego rejonu operacyjnego, w którym odbędzie się impreza masowa, o zakres sił i środków medycznych
wymaganych dla organizowanej przez Państwa imprezy. - Opinia Kierownika Stacji PRM jest dokumentem przekazywanym do zespołu MEDISAVER w celu zapoznania się z wymogami i
odpowiedniego przygotowania Zespołu Medycznego. - Należy wykonać mapkę orientacyjną terenu imprezy i przekazać ją do MEDISAVER, w celu usytuowania punktów medycznych
w najkorzystniejszych miejscach, biorąc pod uwagę wszelkie możliwe sytuacje zagrażające uczestnikom. - W zależności od rodzaju organizowanego przedsięwzięcia omawiamy ewentualne dodatkowe potrzeby sił i środków medycznych
jak i procedury ewakuacji uczestników. - Wyżej opisana procedura powinna zostać ukończona nie później niż na 2 tygodnie przed datą imprezy masowej.
MEDISAVER zabezpiecza przede wszystkim:
- zawody sportowe: hala, stadion, boisko, basen, miasto,
- koncert
- imprezy plenerowe: pikniki rodzinne, dożynki, festiwale, pokazy, wystawy,
- spotkania integracyjne dla firm, konferencje,
- paintball: hala, tereny zielone,
- szkolenia, konferencje, wykłady,
- plany filmowe, programy telewizyjne,
- imprezy motoryzacyjne: rajdy samochodowe, MotoCross, QUADY
- rejsy morskie, śródlądowe.